Savjet za komercijalu
(prestaro za odgovor)
DiVeRgEnT
2017-07-17 12:00:38 UTC
Tlo glinasto, nizina, visoka razina podzemnih voda, vrlo senzibilno na
mraz u proljece, kontinentalna klima, cca 1 hektar. Uglavnom su ljudi
sadili kukuruz, nekad psenicu, ili krompir. Nekoliko godina je
zapusteno. Ima netko kakvu ideju sto posaditi, a da ce uspjevati s
obzirom na tlo i klimu i da je visegodisnja nasada.
--
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.

http://zavjere.net (forum) | http://zavjere.com (blog)
Smiljko Rudan
off topic: blog pati, forum pati, zemlja pati ... dokle tako? :-)
DiVeRgEnT
2017-07-19 08:55:56 UTC
Post by Smiljko Rudan
Post by DiVeRgEnT
[...]
Cekam da isteknu domene. A i za zemlju mi se jebe zivo. :-)

Smiljko Rudan

:-)
Krunoslav Nezic
2017-09-08 07:44:44 UTC
Post by DiVeRgEnT
[...]
Drijen.
Moj je prezivio slucajnu kosnju, gazenje kamionom i totalno
zanemarivanje mlade sadnice za vrijeme ljetne suse.
Rakija drenovaca je nesto fenomenalno (barem meni), pogotovo ako u boci
ostavis desetak plodova koji ce pojacati boju i aromu. Pekmez je
odlican. A kao slag na torti, ne moras ga kemijski stititi, i slobodno
ga zanemari tokom godine. Sve sto trebas raditi je kositi travu,
povremeno orezati i na kraju brati. Podnosi susu. Navodnjavanje ti ne
treba. Negativna strana je to sto je plod sitan, a ima ga puno na
stablu, tako da u vrijeme berbe neces imati slobodnog vremena. Mozda ces
cak morati zaposliti nekog na par dana zbog berbe. Osim ako ne zamolis
ne uzuz, nego siru rodbinu da ti pomognu u berbi i pripremi ploda za
obradu. Ali mislim da bi ti se financijski itekako isplatilo.
Registriras OPG, nabavis kotao za rakiju i na posao. S obzirom na manjak
ponude takve rakije na trzistu, mislim da bi bez problema ju prodavao po
80-100kn/l. Cista ekoloska proizvodnja koja je danas popularna i cijeni
se. Uz malo snalazljivosti trziste ti je cijela EU. Pogotovo zapadne
zemlje gdje bi ljudi ubili za domaci proizvod.
Jedina bitna stvar na koju moras paziti je da se ne navuces na vlastiti
proizvod... ;-)
DiVeRgEnT
2017-09-08 14:37:07 UTC
Post by Krunoslav Nezic
Drijen.
Istina. Svi navedeni uvjeti mu pasu. Doduse, nisam bas cuo za drenovacu,
ali proucit cu malo o toj rakiji. Hvala.
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Krunoslav Nezic
2017-09-11 12:15:06 UTC
Post by DiVeRgEnT
Post by Krunoslav Nezic
Drijen.
Istina. Svi navedeni uvjeti mu pasu. Doduse, nisam bas cuo za drenovacu,
ali proucit cu malo o toj rakiji. Hvala.
Vidi:
http://www.ekofarm.rs/index.php?pa_id=12
Smiljko Rudan
2017-09-12 08:31:03 UTC
Post by Krunoslav Nezic
[...]
Kako inače obožavam drijen (drenak, drenjule), u ovo doba godine
redovito idem na izlete u šume gdje ga ima.

Ove godine, ali i prošle, ga je suša uništila skoro u cijelosti. Većina
stabala nema ploda, neki imaju plod, ali nije još sazrio (i pitanje je
hoće li), a našao sam i par stabala koja su lijepo rodila.

Dakle, nije baš tako idealno neosjetljiv na vremenske uvjete, iako
orezivanje vjerojatno pomaže da bude zdrav i rodan.

Rekao bih da mu odgovara polusjenovita pozicija, tako da pola dana bude
u hladu. Barem je tako u šumi - redovito raste uz puteve, gdje ima sunca
kada je ono na suprotnoj strani.

Pa bi ga u tom smislu valjalo tako i saditi, no o tome bolje neka kaže
netko tko je siguran u to što govori.