Paulovnija - rezidba
(prestaro za odgovor)
hAZE
2014-09-02 11:36:39 UTC
Posadio sam dvije paulovnije u vrt prije dvije godine. Prije prošle zime
sam ih odrezao do cca 10cm iznad tla. Ove godine su narasle do cca 2,5m.
Kako je dalje obrezivati da razvije krošnju te da ne ode previše u
visinu (ne više od cca 8m)?
live long and prosper
Baclofen
2014-09-03 10:31:11 UTC
Post by hAZE
[...]
Ja planiram na proljeće zasaditi jednu i zanima me ista stvar kao i tebe jer
će biti blizu kuće i trijema pa ne bih baš da mi izraste previsoko.
Znam da je još daleko do toga, ali bolje na vrijeme skupiti znanje - pod
uvjetom da netko uopće odgovori ovdje.
Frend je proljetos zasadio dvije, ali su stradale od previše vlage.
Nisi ništa pitao u rasadniku gdje si ih kupovao?
Paor je sadio paulovnije prošle/pretprošle godine. Možda se javi s
iskustvima.
Paor
2014-09-03 11:40:30 UTC
Post by Baclofen
Paor je sadio paulovnije prošle/pretprošle godine. Možda se javi s
iskustvima.
U trećoj su godini. Pusiona. Jedna je visoka 160 cm, druga 130 cm, treca
50 cm. Jednostavno ne uspjeva. Smrzne se, pa ispocetka. Ili namjerno ju
rezem, ali ne izraste koliko bi trebala (sluzbeno u jednoj sezoni). Na
vrhu u spici prezimljava nekakav crv koji joj zabetonira visinu, pa
bocni izboj mora preuzeti ulogu stabla. Pa da imas ravno stablo, opet ju
rezes do dna, ali opet u toj sezoni ne naraste vise od metra. Ili dodje
mraz u kasno proljece i spali ju. Generalni pusing i razocaranje.

Onda malo guglas, pa vidis da je masa ljudi razocarana. Bio je to
kvalitetan hoax. To drvo jednostavno nije za kontinentalnu klimu.

Sto se tice orezivanja, nisam htio biti zajedljiv, pa odgovoriti, ali
sad kad si me prozvao, a bas sam nesto zivcan ko pas, evo da vam odgovorim:

PA NIJE TO VOCKA DA JU OREZUJETE, jeblo vas orezivanje...

:-)

Kako dijete ograniciti da ne naraste 187 cm jednog dana, koliko mu je
zapisano u genima? Tesko... Ako joj je u genima 8 metara, onda jedino
mozes svake godine voditi bespostednu borbu s njom, ali milom ju neces
natjerati da bude patuljak. ;-)

Pod uvjetom da joj klima odgovara, pa uopće ikad naraste. Ako je njegova
narasla 2,5 metra u jednoj sezoni, onda ocito da joj klima odgovara. Ili
je na moru, ili ima vrhunsku mikroklimu. Ako ti takve uvjete nemas,
trazi dalje. ;-)

Ima neki novi shang-tong hibrid, koji je navodno otporan na hladnocu.
Garantiram da se to hoax nastavlja. :-)
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Paor
2014-09-03 11:55:24 UTC
Post by Paor
Ima neki novi shang-tong hibrid, koji je navodno otporan na hladnocu.
Garantiram da se to hoax nastavlja.
Da se jos malo ispucam...

Ovo ljeto na placu lik prodaje sadnice nekakvih vockica. Ja prolazim, a
gospodja upita prodavaca:

- Koliko kosta?
- 80 kn
- Uuuu puuno je.
- Nije gospodjo, ova vocka vrijedi svaku kunu.
- Da, ali puno je za jednogodisnju biljku.
- Neeee, nije to jednogodisnja biljka.
- Kako nije?
- Pa zivi godinama!
- Nece se smrznuti na snjegu?
- Hoce, ali morate ju po zimi nositi u kucu.
- Dakle, jednogodisnja je.

Ja puko od smijeha.

KOG VRAGA NA SVAKOM KORAKU PRODAJU VOCKE KOJE NE USPUEVAJU U
KONTINENTALNOJ KLIMI!!???
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Baclofen
2014-09-03 15:59:13 UTC
Post by Paor
Post by Paor
[...]
Ae, viš da je onda jednogodišnja. Gospođa je u pravu. ;-)
A, je, sve više je u ponudi tih "egzota".
Meni poplava sad sve odnijela i ništa više neću saditi - nikakve bobice,
aronije, govna.
Jedna paulovnija u dvorište za hladovinu na trijemu i ćao, đaci.

Btw, pokrepalo i cvijeće uz žicu između mene i susjeda pa mi sad ta gola
žica ide na živce.
I susjedi mi ponekad idu na živce pa bih stavio neki zeleniš zimzelen tu, a
da se ne mora orezivati ni oblikovati.
I da nije kilava tuja.
Ima kakvih ideja? Ima kakve crnogorice oblika sličnog tuji, a da nije tako
pipava pa mi mrtva-hladna rikne nakon x godina?
Paor
2014-09-03 22:52:56 UTC
Post by Baclofen
Ae, viš da je onda jednogodišnja. Gospođa je u pravu. ;-)
Da, ali nema potrebe za migom. Gospodja je stvarno u pravu. Recimo, je
li rastika jednogodisnja, ili visegodisnja biljka? U teoriji je
visegodisnja, ali je u praksi uzgajamo kao jednogodsnju, jer ne moze
prezivjeti zimu. :-)
Post by Baclofen
[...]
žica ide na živcu
Jednom sam bio kod jednog covjeka, koji ima okucnicu za divljenje i koji
mi je ubacio jedan inception, koji mi se vec godinu-dvije gnjezdi u
glavi i vrlo sigurnim koracima osvaja mozak. Kaze on meni "NEMOJTE
saditi egzote. Sadite autohtono bilje!" I kako vrijeme prolazi, sve vise
idem u tom smijeru.

Dakle, ja bih ti preporucio autohtono stablo, koje ce uzivati u zemlji,
klimi i biti presretno kad ga dunav zalije. Poljski jasen, crna joha,
brijest, jasen, vrba, topola... I tvoji unuci ce se igrati pod tim
stablom i ostariti...
Post by Baclofen
[...]
Nedavno sam tu na grupi postavio pitanje, pa nitko nije odgovorio;
koliko sam proucavao, cini se da smreci ne smeta visak vode. Nije da
voli mocvarno tlo, ali ako padne malo vise kise, kao sto trenutno pada,
cak ce joj biti drago. Samo pitanje jel imas mjesta, buduci da naraste
mrcina od stabla. :-)
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Antun Matejcic
2014-09-04 19:18:46 UTC
I susjedi mi ponekad idu na Ÿivce pa bih stavio neki zeleni¹ zimzelen
tu, a da se ne mora orezivati ni oblikovati.
I da nije kilava tuja.
Ima kakvih ideja? Ima kakve crnogorice oblika sliènog tuji, a da nije
[...]
A jel bi u vasoj klimi uspjevao lovor, cudo od ogradnog zida i vrhunska
stetocina inace
Baclofen
2014-09-04 19:30:30 UTC
Post by Antun Matejcic
Post by Baclofen
[...]
Uspijeva lovor tj. lovorvišnja. Ali ne dolazi u obzir pošto se treba
orezivati, a između mene i susjeda je žica, a ne zid tako da bi to čudo
raslo kroz žicu i tamo.
Bio bih najsretniji s nečim što ima taj "valjkasti" oblik dok raste i ne
treba se orezivati, a nije tako osjetljivo kao tuja.
Nekakav čempres, smreka, šta li već...
Baclofen
2014-09-04 19:34:34 UTC
A zašto štetočina?
Antun Matejcic
2014-09-05 03:21:50 UTC
Post by Antun Matejcic
A jel bi u vasoj klimi uspjevao lovor, cudo od ogradnog zida i vrhunska
stetocina inace
A za¹to ¹tetoèina?
Raste kao ludo, pusta mlazove mladica gdje stigne, gdje naraste tesko
uspjeva bilo sto (koliko vidim na zapustenim poljima, ja mu nedam da se
razmase gdje god mogu), tesko ga je iskorijeniti, treba pilati pa trovati da
ga se izbaci, cak i prekopavanje bagerom ne uspije uvijek... ali mi je kod
roditelja napravio nevjerojatan zid. Mozda 20 m duzine, ne bi valjda metak
prosao. Istina, raste kod susjeda i tu nije bas tanko, valjda ukupno do 1 m,
a kod nas je tocno do ograde s nase strane, svake godine samo osisamo, kao
sto trazis. Alternativa za ograde kod mene je brsljan, mirta ne daje takvu
gustocu a i treba debljine
Kresimir
2014-09-03 12:37:30 UTC
U treæoj su godini. Pusiona. Jedna je visoka 160 cm, druga 130 cm, treca
50 cm. Jednostavno ne uspjeva.
Moj kolega OVE godine posadio 300 komada paulovnije (visina cca 30cm,
kupljene, nije sam posadio).
OVE godine je 300cm. Radio je sve kako treba. Oèito - bez uvrede- nesto nisi
odradio.
On je nakon sadnje cijelu njivu prekrio nekakvim najlonom. Jesi i ti? Nisi?
Dakle nemoj puno ocekivati.
Paor
2014-09-03 14:38:07 UTC
Post by Kresimir
U tre�oj su godini. Pusiona. Jedna je visoka 160 cm, druga 130 cm, treca
50 cm. Jednostavno ne uspjeva.
Moj kolega OVE godine posadio 300 komada paulovnije (visina cca 30cm,
kupljene, nije sam posadio).
Je posadio, ili nije posadio? Sto sad?
Post by Kresimir
OVE godine je 300cm. Radio je sve kako treba. O�ito - bez uvrede- nesto nisi
odradio.
I 300 komada svaka narasla 300 cm u godini dana?

Gdje tocno?
Post by Kresimir
On je nakon sadnje cijelu njivu prekrio nekakvim najlonom. Jesi i ti? Nisi?
Dakle nemoj puno ocekivati.
Kakav najlon?? Pa nisu to krompiri, halo? Oko tri stabla mogu i rukama
cupati travu.
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Kresimir
2014-09-04 05:58:17 UTC
Post by Paor
Post by Kresimir
Moj kolega OVE godine posadio 300 komada paulovnije (visina cca 30cm,
kupljene, nije sam posadio).
Je posadio, ili nije posadio? Sto sad?
Kupio je sadnice visoke 30cm te je takve posadio.
Post by Paor
Post by Kresimir
[...]
Sve. Privlaka, kod Vinkovaca.
Post by Paor
Post by Kresimir
[...]
Zato i postoji razlika.
Ima toèno ¹ta moras raditi i svi koji ne tretiraju drvo kako treba nemaju
rezultat.
Èovjek od kojeg je kupio sadnice ga prati i savjetuje.

Nagodinu sadi jo¹ 1000 komada.
Paor
2014-09-04 07:28:52 UTC
Post by Kresimir
Post by Paor
Post by Kresimir
[...]
Ok, pitanje kao i za Beclofena - koliko zima su prezivjele bez
podrezivanja u naredno proljece?
Post by Kresimir
Post by Paor
Post by Kresimir
[...]
Ima to�no �ta moras raditi i svi koji ne tretiraju drvo kako treba nemaju
rezultat.
�ovjek od kojeg je kupio sadnice ga prati i savjetuje.
Stvarno ne znam kakve bi najlon trebao imati veze, ali ok. Nego, vidis,
bas to "svi koji ne tretiraju drvo kako treba" i "covjek do kojeg je
kupio sadnice ga prati i savjetuje" je ono sto sam napisao jucer vezano
za prebacivanje na autohtono bilje.

Na cca 4.000 m2 bivseg polja, kojeg sam pustio u korov prije 4 godine
kada sam doselio, ove godine se razvija samonikla suma (sto mi i je bio
cilj, mada kultivirana, ali nisam kultiviranost sproveo u djelo). Na
jednom manjem podrucju od cca 100 m2 gdje cesto prolazim sam pronasao
dvadesetak jasena. Dalje sam vidio desetak vrbi. Na nekoliko umjetnih
brdasaca sam prije dvije godine posadio desetak bagrema. Na jedno drugo
mjesto sam posadio desetak topola i isto se primile. Sve raste kao ludo
u tom korovu, kojeg uopce ne diram vec godinama.

Vjerojatnost da ce ova stabla umrijeti od suse, vlage, hladnoce, ili
neke bolesti je vrlo bliska nuli. A ja posla s ti imam - isto nula. A
ulozio u sadni materijal - isto nula. U najlon i slicne pizdarije - isto
nula. :-) Pa sad nek netko kaze da jasen i bagrem ne gore dobro.

Mada mi je u startu ideja bila da to bude suma paulovnija. Sad cak
razmisljam da i ove tri oko kuce povadim i stavim drvored javora. Kuzis,
oko Vinkovaca zemlja da posadis dugmad, naraste drvece, a ovaj mora
imati savjetnike da mu drvo ne crkne. Ok, zovite me sizofrenicnim
paranoikom, ali ja u tom nametanju egzota vidim (a sta drugo) - zavjeru. :-)
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Kresimir
2014-09-04 08:12:38 UTC
Post by Paor
Ok, pitanje kao i za Beclofena - koliko zima su prezivjele bez
podrezivanja u naredno proljece?
Nijednu. Posaðeno ove godine.
Znam ¹ta hoces reci.
Ali rastu kao lude.
Post by Paor
Stvarno ne znam kakve bi najlon trebao imati veze, ali ok.
Ne pitaj jer ne znam. Ali ocito obzirom kako su sve narasle da ima veze.

Nego, vidis,
Post by Paor
bas to "svi koji ne tretiraju drvo kako treba" i "covjek do kojeg je kupio
sadnice ga prati i savjetuje" je ono sto sam napisao jucer vezano za
prebacivanje na autohtono bilje.
Ok, ali trenutno to nije tema.

Jos cu ti nesto reci. Postoji preparat ( vezano za PH vrijednosti) koji
omogucava jo¹ brzi rast paulovnije, ali ga nitko u HR nema.
Samo u Srbiji, a postoji nekakav problem oko legalnog uvoza.

Ja pricao o komercijalom uzgoju paulovnije gdje nema puno mjesta za greske.
Ti kad sadis 3 sadnice onda je svejedno jel narastu 5m u 3 ili 4 godine. A
ovom prvom bome nije...
Post by Paor
. Kuzis, oko Vinkovaca zemlja da posadis dugmad, naraste drvece, a ovaj
mora imati savjetnike da mu drvo ne crkne.
To je tocno. Zemlja kod nas je jako kvalitetna ,a moj pajdo ima savjetnika i
najlonom pokriva i navodnjava i radi svasta.
Ali opet - nisu crkle i rastu kao lude. Dali ce prezivjeti zimu, vidjet
cemo...
Paor
2014-09-04 09:56:07 UTC
Post by Paor
Ok, pitanje kao i za Beclofena - koliko zima su prezivjele bez
podrezivanja u naredno proljece?
Nijednu. Posa�eno ove godine.
Znam �ta hoces reci.
Ali rastu kao lude.
Dobro, znaci obavezno se citamo pred kraj proljeca da vidimo jesu li
nastavile rasti (na tih 3 metra). Samo nemoj da bude "odrezao ih je do
dna, jer je savjetnik rekao da ce ove sezone narasti jos vise". Onda mi
je sve jasno. :-)
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Kresimir
2014-09-04 10:32:38 UTC
Inace, moj susjed ima plastenik s paulovnijom. On je prodao mojem radnom
kolegi ta drveca.
Te sadnice visine 30tak cm su "cipirane". To znaci da prodavatelj jamci da
nijedna biljka nece uvenuti ako se odrzavaju kako on kaze.

Kako ce biti nagodinu, vidjet cemo.
Baclofen
2014-09-03 15:52:25 UTC
Post by Paor
Post by Baclofen
[...]
Pa radit ću sve što ti radiš svojima pa ću imati mini-paulovniju. ;-)
Ma, nije hoax, kakav hoax.
Kako uspijeva u Vojvodini, cijele nasade imaju (gledao jednom na TV, mislim
da ima i na YT), a imaju jebene zime i puno, puno vjetra. A ja sam nedaleko,
znači istočna Slavonija/Srijem. Tropska ljeta i sibirske zime. ;-)
Baš nedavno u susjednom mjestu u centru skužim jedan mladi primjerak
paulovnije, netko iz komunalca/javnih površina odlučio iznenaditi
sumještane. Još nije jako velika, cca. 3-3,5m i liči na veliki suncokret.

I zimu preživljava bez beda, samo joj pomoći preživjeti prvu zimu.
Možda imaš glinasto tlo?
Mada, navodno, nije zahtjevna po pitanju tla neki izvori navode da voli
ocjedito tlo i nešto kiše/vode ljeti.
Da ti tako mlade nisu u sjeni možda?
Paor
2014-09-03 21:21:27 UTC
Post by Baclofen
[...]
Jesu li to nasade odraslih stabala? I ja sam gledao puno nasada, ali sve
baš ove godine nasadili, a nigdje odraslih stabala.
Post by Baclofen
Baš nedavno u susjednom mjestu u centru skužim jedan mladi primjerak
paulovnije, netko iz komunalca/javnih površina odlučio iznenaditi
sumještane. Još nije jako velika, cca. 3-3,5m i liči na veliki suncokret.
Koliko godina je stara, bez podrezivanja? Tj. koliko zima je prezivjela
u punom rastu?
Post by Baclofen
I zimu preživljava bez beda, samo joj pomoći preživjeti prvu zimu.
Da, samo to. :-)

I kako ce ovaj lalos tih 300 komada zastiti od zime?
Post by Baclofen
Možda imaš glinasto tlo?
Tu gdje su zasadjene - jok.
Post by Baclofen
Mada, navodno, nije zahtjevna po pitanju tla neki izvori navode da voli
ocjedito tlo i nešto kiše/vode ljeti.
Da ti tako mlade nisu u sjeni možda?
Bile su na kvalitetnom tlu, ali u zimskom periodu u sjeni. Sad u
proljece sam ih presadio u manje kvalitetno tlo (ali uz brdo komposta) i
cijeli dan na suncu i opet nista od obecanih 2 metra godisnje.

Inace sam primjetio da u proljece ima strahoviti prirast, cca 1 cm
dnevno, ali koliko do ljeta naraste - naraste i to je to. Gle koliko
kise, dakle susa nije problem. :-(

A i tko zna kakvo govno sam kupio. Trebao bi ih iz sjemenke uzgojiti...
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
hAZE
2014-09-04 08:32:22 UTC
Post by Paor
Post by Baclofen
[...]
Puno sam ih vidio u Zagrebu, tak da ipak mislim da mogu preživjeti i na
kontinentu. Punica ima i smokve u zg - zaštićene od sjevera zgradom.
Post by Paor
Sto se tice orezivanja, nisam htio biti zajedljiv, pa odgovoriti, ali
PA NIJE TO VOCKA DA JU OREZUJETE, jeblo vas orezivanje...
Zašto je ne formirati u oblik kakav mi najbolje odgovara?
Iako nije voćka :)
Post by Paor
:-)
[...]
Ne mora biti milom :)
Post by Paor
[...]
Zg, glinovito tlo, mikrolokacija zaštićena od jakog vjetra i sunca, puno
vlage.
Post by Paor
Ima neki novi shang-tong hibrid, koji je navodno otporan na hladnocu.
Garantiram da se to hoax nastavlja. :-)
Ova moja paulovnija je tomentosa, za ekonomski uzgoj je elongata, mada
sam i ja naišao surfajući na neke hibride.
live long and prosper
Smiljko Rudan
2014-09-05 08:56:33 UTC
Post by Paor
Onda malo guglas, pa vidis da je masa ljudi razocarana. Bio je to
kvalitetan hoax. To drvo jednostavno nije za kontinentalnu klimu.
da nema jedna u mom kvartu (okolica Kvatrića) jedna ogromna, zdrava
paulovnija nebih ni znao da postoji to stablo

Zagreb jest malo topliji od okolice, ali ipak ima zimu ... dakle, može
paulovnija na kontinentu
Paor
2014-09-05 10:18:10 UTC
Post by Smiljko Rudan
Post by Paor
[...]
U Zagrebu sadi Zrinjevac i nikad ne sadi drvo mladje od 3-4 godine.
Znaci, prvo ga lijepo odgoje, a onda puste u "divljinu".

Ne znam... Na proljece cu ih sve tri zadnji puta odrezati do dna i ako
ne bude nista, vadim ih.
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Smiljko Rudan
2014-09-08 07:42:14 UTC
Post by Paor
Post by Smiljko Rudan
Post by Paor
[...]
a kupiti stariju sadnicu? kao Zrinjevac?

inače, ima li neki poseban razlog zašto inzistirati na sadnji tog drveta?
Paor
2014-09-08 09:20:19 UTC
Post by Smiljko Rudan
Post by Paor
Ne znam... Na proljece cu ih sve tri zadnji puta odrezati do dna i ako
ne bude nista, vadim ih.
a kupiti stariju sadnicu? kao Zrinjevac?
A znas ti koliko kosta starija sadnica u Zrinjevcu, ili MBM-u? :-) A da
ne kazem tri, tj. cetiri (buduci da mi jos jedna treba za ovaj drvored).
Post by Smiljko Rudan
inače, ima li neki poseban razlog zašto inzistirati na sadnji tog drveta?
Pa, ako je suditi po pricama, razloga je puno.

Ali opcenito su te price pretjerane. Mislim, ne znam, jesam li ja
stvarno sizofrenicni paranoik, ali sto vise vrijeme prolazi, to bas na
svim podrucjima zivota vidim zavjere. Evo, tko se na ovoj grupi nije
svojevremeno zapalio za steviju? Brda i doline, hvalospjevi,
savrsenstvo... Trebalo je proci par godina da euforija splasne, pa da
ljudi shvate da je to sve - hoax. Hoax za nase podneblje. Kao, 300 puta
sladja. Yeah, right... U bozjoj materi, ili odakle vec dolazi, ali ne tu.

Tako recimo paulovnija ima jako medonosan cvijet, pa hranis pcele i
zaradjudjes na medu, dok ne bude "zrela" za sjecu, nakon 8 godina. Da,
samo...meda nema do 7. godine rasta. :-) Nakon 4 godine daje cvijet, ali
cvijet nije medonosan do 7. godine. Taj detalj se u svim hvalospjevima
nekako zaboravilo navesti.
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Smiljko Rudan
2014-09-08 13:48:16 UTC
Post by Paor
[...]
a gle, ako postoji čudotvorna biljka (tipa krumpir, koji fino raste i
traje dugo na hladnom i tamnom mjestu) onda svi to sade i više se nema o
čemu pričati :-)

ovo drugo je hype gdje se od buhe pravi slona ... jer svi bi slona :-)
hAZE
2014-09-04 08:25:26 UTC
Post by Baclofen
Post by hAZE
[...]
Nisam kupovao u rasadniku - uzeo sam sjeme preko eBay-a. Lokacija je
Zagreb, dvorište stambene zgrade, relativno zaštićeno od vjetra, tlo s
dosta vlage (zatvoreno s južne strane, glinovito tlo od iskopa podruma
koje je vrli investitor nabacio na travnjak).
live long and prosper
Baclofen
2014-09-04 10:24:07 UTC
Post by hAZE
[...]
Uzgoj iz sjemena je lutrija i jebada na kvadrat. Da ne spominjem da dulje
traje.
Ali ako ipak hoćeš ići sa sjemenom možda bi mogao na proljeće uzeti barem
jednu sadnicu iz rasadnika i ići paralelno i s njom.
hAZE
2014-09-04 12:51:09 UTC
Post by Baclofen
Post by hAZE
[...]
Mislim da si krivo shvatio - ja neću tek sad saditi paulovnije, nego su
mi sad obje dvogodišnjakinje.

Prije dvije godine posijao sam nekoliko sjemenki oko veljače, uzeo dvije
najveće biljke, oko polovice svibnja sam ih stavio u tlo i sad su cca
2,5m. Uglavnom, rastu jako brzo.
live long and prosper
hAZE
2014-09-10 10:30:45 UTC
http://www.tportal.hr/biznis/trendovi/349797/Oprez-s-jednom-vrstom-brzorastuceg-drva.html
live long and prosper
Paor
2014-09-10 13:36:28 UTC
Post by hAZE
http://www.tportal.hr/biznis/trendovi/349797/Oprez-s-jednom-vrstom-brzorastuceg-drva.html
Po uzoru na enviromental police u Americi, ocekujem i kod nas CO2
drotove, koji ce izmedju ostalog i haraciti po okucnicama i pretrazivati
tko ima neautohtono bilje.
--
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.