kad prskati maslina?
(prestaro za odgovor)
Karlo
2008-05-20 07:51:12 UTC
Molim savjet kad prskati masline?
i neke savjete oko preparata.
zahvalam!
Ahmet Čabarabdić
2008-05-20 16:56:37 UTC
Post by Karlo
Molim savjet kad prskati masline?
i neke savjete oko preparata.
zahvalam!
Čime? Vodom? Možeš svakog dana. :o)))

Razjasni malo to svoje pitanje. Kada prskati masline...? Masline se prskaju
uglavnom iz tri razloga: insekticidima radi zaštite od razno-raznih
štetnika, Cuprablau-om protiv bakterijskih bolesti poput paunovog oka ili
se prska otopinom gnojiva radi folijarne prihrane. Sad, pred cvatnju i iza
nje se prska otopinom gnojiva bogatog dušikom i elementa Bora radi boljeg
oprašivanja. Na što si mislio?
--
Ahmet Čabarabdić
Burekdžinica i ćevabdžinica "Donji Zagon"
Cevape dostavljamo preko interneta
Sandro
2008-05-20 19:37:33 UTC
Post by Karlo
Molim savjet kad prskati masline?
i neke savjete oko preparata.
Sad, pred cvatnju i iza
nje se prska otopinom gnojiva bogatog du¹ikom i elementa Bora radi boljeg
opra¹ivanja. Na ¹to si mislio?
Sorry, nisam struèan u tom pa je moje pitanje moŸda bilo smje¹no.
Mislio sam na prskenje radi bolje oplodnje pred svatnju i ne znam trebali
prskati kojim insekticidom zbog maslinove muhe.
Ahmet Čabarabdić
2008-05-21 04:21:29 UTC
Sorry, nisam stručan u tom pa je moje pitanje možda bilo smješno.
Mislio sam na prskenje radi bolje oplodnje pred svatnju i ne znam trebali
prskati kojim insekticidom zbog maslinove muhe.
Maslina odlično prihvaća prihranu dušikovim gnojivom preko lista te se zbog
toga često može primjenjivati taj način prihrane. Ne znam od kuda se
javljaš i u kojem su stadiju cvijetni pupoljci, ali u pravilu se maslina
folijarno prihranjuje jednom prije same cvatnje, za vrijeme cvatnje, odmah
nakon cvatnje i u doba kad se formira koštica. U biti, ispada da počevši od
petog mjeseca, možeš je folijarno prihranjivati sve mjesece do kolovoza. Na
taj će se način lakše boriti sa sušom i neće biti odbacivanja plodova.

Prije, za vrijeme i iza cvatnje koristim Oleafil - dušično tekuće gnojivo s
borom. Naći ćeš ga u bolje opskrbljenim trgovinama specijaliziranim za
poljoprivredu.
Fertina B je pandan tom gnojivu ali mislim da se uz sve Fertine mora dodati
i otopina UREE. Poslije bora može ići bilo koje drugo
tekuće gnojivo. Fertina V, Fertina Ca ili Fertina Fe ili samo smiksaš 5%
otopinu UREE i time špricaš.

Izbjegavati prskanje po jakom suncu i pred kišu jer ako kiša odmah ispere
lišće nagnojit ćeš travu pod maslinom. :o)

Nakon što cvjetanje završi prskati ću svoje masline insekticidom Rogor 40
protiv jasminovog moljca i maslinove muhe koje će trebati ponoviti još koji
puta.

Krajem ljeta - početkom jeseni (vjerojatno kraj rujna, ovisno o količinama
kiše) obavit ću prskanje Cuprablau-om protiv paunovog oka. Nakon toga nema
nikakvih prskanja do berbe. Nakon berbe ponovim još koji puta tretiranje
Cuprablau-om, ovisno o tome kakva je zima. Toplija zima s puno vlage
zahtjeva veći broj prskanja.

Eto, to je ukratko moj plan prskanja. Nadam se da će koristiti.

I odluči napokon, jesi li Karlo ili Sandro. :o)
chip9munk
2008-05-21 07:56:14 UTC
I odluèi napokon, jesi li Karlo ili Sandro. :o)
:)))))))))
p***@gmail.com
2013-02-28 17:37:47 UTC
zahvalam!
m***@gmail.com
2014-05-06 11:27:20 UTC
zahvalam!
v***@gmail.com
2015-05-02 09:21:06 UTC
masline u 3 mjesecu poprskati bakrenim preparatom zbog paunovog oka a sada treba prehrana ja stavljam bor plus kopriva juha od koprive 1 litra na 50 lit. vode to joj daje snagu da se bolje oplodi
m***@gmail.com
2017-05-17 05:32:58 UTC
Prskanje u tijeku otvaranju cbjetni bobica