Stajski gnoj u organskom vrtu (iz Divergentske skrinje ludila)
(prestaro za odgovor)
DiVeRgEnT
2015-04-29 14:49:49 UTC
Poceli nedavno ovi seoski govnari prolaziti s drek-traktorima i sad mi
sine jedna misao. Svaka knjiga o organskom/bio/eko vrtlarenju ce vam
preporuciti iskljucivo prirodni stajski gnoj. Nikako ne ovu kemiju u
vrecama. Kompost ok, ali bi u jesen trebalo cijeli vrt pognojiti. Samo
ne tim otrovima u vrecama, jer mi se hranimo prirodom, jel...

Ja nikako da se odlucim razbacati hrpetinu govana ispred kuce. Znam da
bi to biljkama pasalo, ali jednostavno ne mogu. :-)

Medjutim, sad mi sine ta misao. Kad ste ozbiljnije bolesni i na
lijekovima, jel vam specificno smrdi pisalina? Naravno, antibiotici. E
pa sad si zamislite gdje idu svi otrovi injektirani u kravu (cjepiva,
antibiotici, ostali lijekovi), a koji se ne zadrze u misicima (mesu)? Pa
kroz guzicu van. A onda to ljudi razbacaju po vrtu i kao zdravo se
hrane. :-)
--
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.

(Divergent ex Paor ex NjamNjam ex...tko bi se sjetio do '94...)
Mirko
2015-05-01 09:52:00 UTC
Post by DiVeRgEnT
Ja nikako da se odlucim razbacati hrpetinu govana ispred kuce. Znam da
bi to biljkama pasalo, ali jednostavno ne mogu. :-)
Razbacas i odmah ukopas i nema frke.
Post by DiVeRgEnT
[...]
Mislis da kravama daju psihofarmake? ;)

DiVeRgEnT
2015-05-01 16:14:03 UTC
Post by Mirko
Post by DiVeRgEnT
Ja nikako da se odlucim razbacati hrpetinu govana ispred kuce. Znam da
bi to biljkama pasalo, ali jednostavno ne mogu. :-)
Razbacas i odmah ukopas i nema frke.
Imam relativno mali vrt za nase potrebe, ali ima cca 120 m2 i kao kod
vecine je pored kuce. Da mi istresu kamion pun govana pred kucu, pa da
to razbacujem... Ne znam. Ne hvala. :-)
Post by Mirko
Post by DiVeRgEnT
[...]
Daju im sve i svasta, od obaveznog, do neobaveznog, ali korisnog za
zdravlje i obilnu kolicinu mlijeka.

E sad, kako znamo kakve gadosti stavljaju u cjepivo za covjeka, onda mos
moslit kakve tek gadosti stavljaju u cjepivo za krave i to se ili
pohranjuje u tijelo, ili ide iz krave van. Ne znam sto je gore. Pojesti
onda to meso, ili te otrove razbacati po vrtu. :-)

Agnus Dei
2015-05-03 09:19:20 UTC
Post by DiVeRgEnT
Ja nikako da se odlucim razbacati hrpetinu govana ispred kuce. Znam da
bi to biljkama pasalo, ali jednostavno ne mogu. :-)
Tradicionalno je stocni gnoj pomijesan sa slamom stajao mjesecima na
otvorenom izlozen bakterijama koje su ga fermentirale i preradile, pa se
koristila suha frakcija za gnojenje i to je sigurno nesto sasvim
drukcije od ove kanalizacijske varijante. Uz to, nekad su stoku tovili
hranom, pa je i njihov otpad bio hranjiv....
Ivica Sostaric
Bas se ima para da se kravama kupuju antibiotici i cjepiva :-)
DiVeRgEnT
2015-05-04 08:50:55 UTC
Post by Ivica Sostaric
Post by DiVeRgEnT
[...]
Prvo, to ti je pod mus. Drugo, znas ti koliko kosta jedna krava?

Ivica Sostaric
2015-05-04 09:47:40 UTC
Post by DiVeRgEnT
Post by Ivica Sostaric
Post by DiVeRgEnT
[...]
10-15 kn/kg zive vage
Znas li ti koliko kosta izlazak veterinara i ti antibiotici koje spominjes?
DiVeRgEnT
2015-05-04 10:46:45 UTC
Post by Ivica Sostaric
Post by DiVeRgEnT
Post by Ivica Sostaric
Post by DiVeRgEnT
[...]
Znatno manje od 10-15.000 kn. :-)

Ivica Sostaric
2015-05-04 11:26:07 UTC
Post by DiVeRgEnT
Post by Ivica Sostaric
Post by DiVeRgEnT
Post by Ivica Sostaric
Post by DiVeRgEnT
[...]
Kakvih 10000 kn, pa nije krava teska 1 tonu? Jesi ti kad vidio kravu ili
samo na slici?
DiVeRgEnT
2015-05-04 11:52:30 UTC
Post by Ivica Sostaric
Post by DiVeRgEnT
Post by Ivica Sostaric
Post by DiVeRgEnT
Post by Ivica Sostaric
Post by DiVeRgEnT
[...]
Pa ti si napisao da ima jednu tonu. Cijenom od 10-15 kn/kg. ;-)

Koliko je meni poznato, ozbiljnije krave su od 10K,pa na vise. A ovo od
10-15 kn/kg je polukrepano.

Ivica Sostaric
2015-05-04 12:35:15 UTC
Post by DiVeRgEnT
Post by Ivica Sostaric
Post by DiVeRgEnT
Post by Ivica Sostaric
Post by DiVeRgEnT
Post by Ivica Sostaric
Post by DiVeRgEnT
[...]
Ja sam napisao samo cijenu po kg, a ti si izvukao ukupno cijenu. Ali u
racunicu mozemo i s tom cifrom.
Recimo da jedan tretman time sto vec spominjes kosta 100kn i da ga dajes 2
puta mjesecno. To ti je vec godisnje cifra 20% ukupne cijene krave.
Djeluje li ti to isplativo?
S time da su u stvarnosti cijene lijekova vece barem 2x, a cijene stoke
duplo manje od ove tvoje cifre.
DiVeRgEnT
2015-05-04 19:57:58 UTC
Post by Ivica Sostaric
[...]
Jedno je je li isplativo, drugo je sto je po Zakonu, a trece je koliko
se Zakon provodi u praksi.

Recimo, jucer sam pricao s frendom ciji roditelji imaju jednu od vecih
farmi svinja u HR i kaze da veterinarinarska inspekcija samo dodje, baci
oko, aha, dobro izgledaju, idemo dalje. Kontrola nula bodova. E sad, jel
se njima neda raditi, ili su placeni da im se neda raditi...

Ali sjetio sam se i jos neceg. A slama? Kakvim sve otrovima je ona
spricana, prije nego je dosla kravama pod noge, a onda ti to razbacas po
organskom vrtu? :-) (Ne samo gnojenjem, nego i malciranjem slamom.)