obrezivanje kivija
(prestaro za odgovor)
sirupdzija
2010-06-23 18:32:58 UTC
pozdrav.

zanima me kako se to radi, na netu pronalazim samo djelomicne,
nekompletne informacije iz kojih mi nije jasno sto bih ja sad sa
svojim kivijem koji je polovica u drugoj godini (posaden u travnju
2009.), a polovica u prvoj (posaden u travnju ove godine), trebao
raditi.

armatura se sastoji od tri stupa na jednakim udaljenostima kroz koje
prolaze dvostruke zice na pet razlicitih visina.
otprilike ovako izgleda:

znaci idu: 2 zenska pa 1 muski pa 3 zenska pa 1 muski pa na kraju
jedan zenski.
sve skupa 8 komada.

to se sad sve razgranalo i zapetljalo medusobno i po zici i po
stupovima da vise skoro ne znam koji je koji. ja sam to na zimu
obrezao samo tako da sam skinuo sve one grane koje su se osusile (od
tuce prosle godine), ali to je sve opet oslo u sirinu i visinu.

ne znam koje smijem rezat koje ne, te sto da radim s onim izbojima
koji se sire duz zice i van svog predvidenog prostora a nemaju na sebi
niti jednu lateralnu mladicu, znaci kao zmija ide zicom, a nema izboja
na sebi koje bih pustio da raste gore.

evo pogledajte sami uostalom:
http://www.mediafire.com/?rmnygig51jg
kako sad to pravilno obrezat, sto smijem rezat, muski/zenski, koje
izboje smijem, koje ne i kada smijem kada ne?
kada je uopce cvatnja, ja prosle godine ni cvijeta nisam vidio a ni
ove bogami.
Timmy
2010-06-25 08:08:38 UTC
Post by sirupdzija
zanima me kako se to radi
Ja sam cesto (2-3 puta pokusao naci odgovor na ovoj
grupi ali bez uspjeha). Otac je to do sada radio, ali
je iznenada umro prije negoli mi je uspio pokazati i to.
Kazu da se obrezuje kao loza, pa cu angazirati prijatelje
koji to znaju.
Post by sirupdzija
znaci idu: 2 zenska pa 1 muski pa 3 zenska pa 1 muski pa na kraju
jedan zenski.
sve skupa 8 komada.
Oprosti, nisam imao vremena procitati cijeli tvoj post, ali da
prokomentiram ovo sto si napisao. Navodno ce ti zenski kivi dati
plod ako u krugu od 3km postoji muski. No to je rizik. U praksi
dokazano (iako ne znam na kojoj udaljenosti) - bratic je imao
zenski kivi koji mu je dao plod. Zakljucak, mislim da nije bitan
redosljed ako su u istom vrtu/dvoristu. Navodno je omjer 1 muski
na 6 zenskih. Iako ti je bolje imati 2 muska za rezervu. Zamisli
hipotetsku situaciju: oboli ti i uvene muski, a imas samo jedan.
Moras kupiti novu sadnicu muskog i cekati 2-3 godine da mladi
procvjeta i oprasi zenske. Ovo sve govorim iz svog skromnog iskustva
od nekoliko stabala kivija. Ipak sam jako zadovoljan - zadnju sezonu
je bilo oko 100kg ploda.
Inace, mislim da sada u ovo vrijeme ne smijes nista rezati. Pusti i
onda na jesen. No nadam se da ce se javiti netko iskusniji pa da
i tebi i meni da dobar savjet.

Sto se cvijeta tice, ne znam koliko ti je star kivi, ali treba proci
bar 2-3 godine od sadnje. Imam kolegicu kojoj je jedva procvjetao tek
nakon nekih 5 godina. Ja sam imao vise srece.
A tiger in Africa?
sirupdzija
2010-06-25 13:59:41 UTC
hvala ti puno na trudu, cijenim to.

ako itko ima kakvih informacija, i dalje molim pomoc.

hvala jos jednom timmy, pozdrav.
Timmy
2010-06-25 16:37:06 UTC
Post by sirupdzija
hvala jos jednom timmy, pozdrav.
Ma nemas na cemu zahvaljivati ;-)
A tiger in Africa?
Tom
2010-06-26 22:00:32 UTC
sorry na upadu, necu biti od pomoci ali jedan tip: vocke se orezuju,
obrezuje se nesto drugo ;)
Joel
2010-06-27 04:07:20 UTC
Tuđmanov vojnik!