kako uzgajati gljive (sampione) ?
(prestaro za odgovor)
ccfly
2007-10-02 18:03:58 UTC
ako moze neki link s uputama gdje uzeti sjeme ili kako to sve ide

hvala
ParK
2007-10-03 09:50:38 UTC
http://free-zg.t-com.hr/uzgojgljiva/
Post by ccfly
ako moze neki link s uputama gdje uzeti sjeme ili kako to sve ide
hvala
---
avast! Antivirus: Dolazna poruka je cista.
Baza Virusa (VPS): 000778-1, 02.10.2007
Testirano: 3.10.2007 11:49:40
---
avast! Antivirus: Odlazna poruka je cista.
Baza Virusa (VPS): 000778-1, 02.10.2007
Testirano: 3.10.2007 11:50:40
Gyz
2007-10-03 13:04:14 UTC
Post by ParK
http://free-zg.t-com.hr/uzgojgljiva/
heh...
a kak uzgajat vrganje...
;->>>
Boris Vuletic
2007-10-03 15:52:46 UTC
Post by Gyz
heh...
a kak uzgajat vrganje...
;->>>
To ide malo teze (nije nemoguce) zato jer je vrganj mikorizna gljiva.

Boris
Zuskin.
2007-10-03 16:44:43 UTC
Post by Boris Vuletic
Post by Gyz
heh...
a kak uzgajat vrganje...
;->>>
Molim objasnjenje neukom. A ostale su...?
Boris Vuletic
2007-10-04 07:56:57 UTC
Post by Zuskin.
Post by Boris Vuletic
To ide malo teze (nije nemoguce) zato jer je vrganj mikorizna gljiva.
Molim objasnjenje neukom. A ostale su...?
Mikoriza je vrsta simbioze izmedju gljive i 'vise' biljke. Vrganj raste
'u suradnji' sa bjelogoricnim drvecem, micelij vrganja je isprepleten sa
sitnim zilicama korijena. Vrganj pomaze drvetu da povuce vise vode nego
sto bi inace moglo svojim korijenskim sustavom a zauzvrat pretpostavljam
dobije ponesto od onoga sto drvo fotosintetizira. Zapravo kad iscupas
neku biljku cesto puta je dobar dio onoga sto izgleda kao sitne zilice
korijena zapravo micelij neke mikorizne gljive.
Zato se vrganji ne mogu uzgojiti tako jednostavno kao npr. shampinjoni i
bukovace koje je u principu dovoljno nasaditi u neku trulez, potrebno ih
je uzgojiti skupa sa drvecem.
BTW gljive naravno uopce nisu biljke :-)

Boris
Zuskin.
2007-10-04 09:03:19 UTC
Post by Zuskin.
Post by Boris Vuletic
[...]
Zahvaljujem na poduci. Do sada su mi sve gljive bile iste a evo i
objasnjenja zasto se sve ne mogu uzgojiti. Nekoc sam imao stup, dva bukovaca
i bilo mi je uzitak i zadovoljstvo u rastu i slasti a uvijek me interesiralo
zasto se vise vrste gljiva i vrganja ne uzgajaju na slican nacin. Znam da se
neke gljive usaduju u panjeve... ali tko bi to docekao. :( Kao i one ispod
ljesnjaka.

bok
ccfly
2007-10-04 05:40:24 UTC
Post by ccfly
[...]
hvala na linku ali tu se prodaju skripte nekate se kako

izgleda da cu ipak morati kupiti knjige
Boris Vuletic
2007-10-04 08:17:27 UTC
Post by ccfly
ako moze neki link s uputama gdje uzeti sjeme ili kako to sve ide
hvala
Potrazi ove:
http://www.fungi-perfecti.hr
Ja covjeka koji to radi slucajno ovlas poznajem, no nisam ga vidio hmmm
pa negdje od 1998-e sjetio sam se naziva njegove firme i sad ga nasao na
internetu. On je onda prodavao skripte, to pretpostavljam radi i sada no
posto i tako moras kupiti micelij ili nasadjeni supstrat to ti zapravo i
nije neki veliki trosak. Ako slucajno budes isao tamo pozdravi mi
inzenjera Andriju

Boris
ccfly
2007-10-04 14:30:54 UTC
Post by Boris Vuletic
Post by ccfly
[...]
hvala ali to izgleda pre komlicirano za mene
ja sam mislio da se naspe smjesa u vrece izbuse rupe i ubaci micelij i
to ide polako samo
Boris Vuletic
2007-10-04 18:05:34 UTC
Post by ccfly
hvala ali to izgleda pre komlicirano za mene
ja sam mislio da se naspe smjesa u vrece izbuse rupe i ubaci micelij i
to ide polako samo
Pa tako nekako to i ide, moras jos jedino dodati vlagu :-) Koliko vidim
ing. Andrija se preorijentirao na vece i 'ozbiljnije' uzgajivace,
svojevremeno je svojerucno na gestetneru stampao skripte namijenjene
prvenstveno amaterima/pocetnicima. Svejedno mozes ih probati zvati i
pitati ili probati kod nekog od njegovih distributera. Pogledaj jos malo
po webu. Pogledaj malo po javnim knjiznicama, nekako se mutno sjecam da
sam vidio naslove tipa 'Uzgoj gljiva'. Mislim da je o tome pisao i
casopis Majstor dok su se jos zvali Sam svoj majstor

Boris
ccfly
2007-10-05 14:54:12 UTC
Post by Boris Vuletic
Post by ccfly
[...]
ok budem

neg znas li za ceg tu sluti glikol ?

negdje sam procitao da se to koristi isto
Boris Vuletic
2007-10-05 17:55:54 UTC
Post by ccfly
ok budem
neg znas li za ceg tu sluti glikol ?
negdje sam procitao da se to koristi isto
Glikol sta? Etilen-glikol, glicerol ili? Nemam pojma, znam jedino da za
nekakav amaterski uzgoj bukovaca nije nuzan

Boris
ccfly
2007-10-05 18:45:54 UTC
Post by Boris Vuletic
[...]